A 3+1 legjobb dolog a babás hétköznapokon

kezek.jpgAmikor várandósan elérkezett az ideje, hogy ezt-azt beszerezzünk, azzal szembesültem, hogy mindent el akarnak adni nekünk, leendő szülőknek. Párommal együtt a természetesség hívei vagyunk, legyen szó bőrápolásról, ételekről, játékokról stb. A „kevesebb több” elvén és  a belső hangunkra, a szívünkre hallgatva igyekeztünk felkészülni a csöppségünk érkezésére. Most, hogy már 4,5 hónapos a kisbabánk, 3 dolgot emlegetünk mindig, ami nekünk a legjobb vétel volt. Hogy mik ezek? Olvass tovább!

A kisbabámmal már pocaklakóként nagyon sokat beszélgettem, meséltem neki a világról, ahova majd megszületik, amikor itt lesz az ideje. Talán ezek a beszélgetések is segítettek ráhangolódni az ő személyiségére. Azt éreztük, hogy a megszületése utáni néhány hónapban különösen segíteni kell majd neki abban, hogy minél zökkenőmentesebben megszokhassa a kinti világot. Ezek szellemében szereztük be a következőket:

img_20170814_105325.jpg1) Hordozó

A várandósságom idején végig biztosan éreztem, sőt tudtam, hogy a mi kisfiúnk bújós, amolyan kuckózós gyerkőc lesz, akinek nagyon fontos a testi közelség, az érintés. Ezért szereztünk be egy hordozót, amit még mindig elöl hordozásra használunk. Az első 2 hónapban ez a hordozó „életmentő” volt, mert előfordult, hogy csak ebben tudott megnyugodni, elaludni. Az már mindegy volt, hogy az apukája mellkasán vagy az enyémen pihent-e a fejecskéje. A lényeg a közelség és a ringatás volt! Bevallom, mi is imádjuk a hordozást, mert nagyon bensőséges élmény.

2) Adamo hinta

Ha már említettem a ringatást, akkor íme, a következő kedvenc, mindennapos kellékünk, az Adamo hinta. A gyerkőcünk eleinte nem kedvelte, aztán nagyon fokozatosan elkezdtem megismertetni vele a hintát. Először hetekig csak pár percre tettem bele a hintába, aztán ezt fokozatosan növeltük, illetve finoman elkezdtem rugóztatni. Hamar megkedvelte, de nemcsak ő, hanem mi is, mert napközben pillanatok alatt elalszik benne.

furdetodezsa.jpg3) Fürdetődézsa

A fürdetődézsa vagy fürdetővödör lényege is az anyaméhben megtapasztalt és megszokott szűkebb, kis tér, a biztonság érzése. Nem értem a kérdést, amikor afelől érdeklődnek, hogy nem nehezek a fürdetések, nem sír a baba? Nemhogy nem sír, hanem nevetgél, élvezi a fürdést. Az esti lefekvés előtti ceremónia része, és látványosan ellazul a fürdőzés közben. A vödörben a baba hasonló testhelyzetben helyezkedik el, mint ahogy az anyaméhben is volt. Mi csak esti wellnessnek hívjuk a babánk fürdését, mert úgy elhelyezkedik a vödörben, mint egy kis pasa.

+1) Babafészek

Amikor először láttam képen babafészket, nem gondoltam, hogy egyszer nekünk is lesz. Ám ahogy korábban említettem, a mi babánk kuckózós típus. A kiságyban látványosan elveszett a kis csöppség. Próbáltam neki plédből, törölközőből kialakítani kis fészket, de 1-2 nap után már valami miatt nem vált be. Szereztünk egy babafészket, és láss csodát, azóta a fiúcska sokkal-sokkal nyugodtabban alszik, látszik, hogy még inkább biztonságban érzi magát.

További, testet-lelket segítő természetes ötletekért iratkozz fel a Biotitok Gyógytéka hírlevelére:

* Kötelező kitölteni
Adatvédelmi szabályzat

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

Megtalálsz a honlapomon: www.biotitok.hu

Kövess a Facebookon is: Biotitok Gyógytéka

Kövess a Facebookon is: Gólyahír - egészséges baba-mama

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

Testet-lelket segítő természetgyógyászati szakmai írásokat, életvezetési tanácsokat, tippeket, recepteket olvashatsz a természetes egészséggel kapcsolatban. A blogban olvasható természetes gyógymódok nem helyettesítik az orvosi diagnózist, javaslatot. Mindenki a saját felelősségére próbálja ki a javasolt recepteket, tippeket. Az írásoknál látható képek forrása: www.pinterest.com/klivia/blog.

Kövess a Facebookon is

Díjat nyert a blogom - Liebster Award 2015

liebsteraward_feherhatter.jpg

Hírlevél - ajándék tanulmány

* Kötelező kitölteni
Az adatkezelési tájékoztatót itt olvashatod

Holisztikus állapotfelmérés

allapotfelmeresbanner.png

A termeszetesegeszseg.blog.hu-n olvasható írások a szerző szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bármilyen – akár részleges – másolásához a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges. A Természetes egészség blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a termeszetesegeszseg.blog.hu-ra történő hivatkozással lehet, kizárólag úgy, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív internetes linkkel hivatkozik a termeszetesegeszseg.blog.hu-ra.

süti beállítások módosítása