A sivatag csodája: jojoba

jojoba1.jpgAz első szépségápolási olajam a jojoba olaj volt. A belső megérzésemre hallgatva szereztem be, és azóta is nagy kedvenc a családban. Az olajgyűjteményem azóta már bővült, de úgy érzem, nekem a jojoba jelenti az alapot. 

Egyből megfogott az olaj gyönyörű aranyló színe és semleges illata. Biegelbauer Pál egyik könyve hatására szereztem be, mert ott olvastam egy házi készítésű parfüm receptjét. Ennek a parfümnek a bázisa a jojobaolaj, mert az hosszan megtartja a belecsepegtetett illóolajok illatát. A parfümöt elkészítettem, beleszerettem. Azóta rendszeresítettem a táskámban, a ici golyós üvegcsében bárhova magammal tudom vinni. 

A szakirodalomban körülnézve megtudtam, hogy a jojoba (Simmondsia chinensis) egy örökzöld cserje, ami Kalifornia, Arizona és Mexikó sivatagos területein él. Örömmel láttam, hogy a jojoba kötődik az indiánok lakta területhez, mert nagyra becsülöm az ő kultúrájukat. Szóval a közép-amerikai apacs indiánok ho-ho-ba névvel illették a növény toktermésében található magját, ami dióra vagy kávészemre emlékeztet. Az apacsok ezt a diót sokféleképpen használták: sebek fertőtlenítésére, bőrápolásra, hajrenegerálásra, napfény elleni védelemként, gyógyszerként. A mag olajából készült kenőcsük lágyította a bőrt és a hajat, így az állatbőrök cserzéséhez is alkalmazták. 

A jojobaolaj nagy mennyiségben tartalmaz telítetlen zsírsavakat, a vitaminok közül főleg E‑vitamint, ásványi anyagokat és észtereket. Ez utóbbiak nagyon hasonlítanak az emberi faggyúhoz, így szépen be tudja állítani a bőr faggyútermelését. Ajánlottam már kenyai ismerősömnek, aki itt, a magyarországi éghajlaton azt vette észre, hogy sokkal zsírosabb a bőre, mint az otthonában, Afrikában. A jojobaolajat ajánlottam neki, és igen pozitív visszajelzést kaptam tőle.

Milyen helyzetekben ajánlom neked is a jojobát?

Ha:

- a gyermeked bőrét természetes szerrel szeretnéd gyöngéden ápolni

- növelnéd a bőröd rugalmasságát

- hegeket és terhességi csíkokat szeretnél halványítani

- ha száraz, berepedezett a bőröd

- gyulladásra hajlamos a bőröd

- égési sérülést szeretnél ápolni valamilyen természetes szerrel

- a hajadat fénylőbbnek, puhábbnak szeretnéd látni, érezni

- korpás, viszkető a fejbőröd

 

Tudtad? - A jojobaolaj természetes, 3-4 faktorú fényvédő. A bőrön könnyen felszívódik, főleg, ha enyhén nedves bőrre kenjük. 

 

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

Megtalálsz a honlapomon: www.biotitok.hu

Csatlakozz a zárt csoportomhoz: Energy Klub Balaton

Kövess a Facebookon is: Biotitok Gyógytéka

 

Vissza a főoldalra

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

Testet-lelket segítő természetgyógyászati szakmai írásokat, életvezetési tanácsokat, tippeket, recepteket olvashatsz a természetes egészséggel kapcsolatban. A blogban olvasható természetes gyógymódok nem helyettesítik az orvosi diagnózist, javaslatot. Mindenki a saját felelősségére próbálja ki a javasolt recepteket, tippeket. Az írásoknál látható képek forrása: www.pinterest.com/klivia/blog.

Kövess a Facebookon is

Díjat nyert a blogom - Liebster Award 2015

liebsteraward_feherhatter.jpg

Hírlevél - ajándék tanulmány

* Kötelező kitölteni
Az adatkezelési tájékoztatót itt olvashatod

Holisztikus állapotfelmérés

allapotfelmeresbanner.png

A termeszetesegeszseg.blog.hu-n olvasható írások a szerző szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bármilyen – akár részleges – másolásához a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges. A Természetes egészség blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a termeszetesegeszseg.blog.hu-ra történő hivatkozással lehet, kizárólag úgy, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív internetes linkkel hivatkozik a termeszetesegeszseg.blog.hu-ra.

süti beállítások módosítása