Fedezd fel a mozgás örömét! - KrisztiNia

nia02.JPG2014 nyarán egy fesztiválon láttam először Nia táncot. Nagyon megfogtak a sajátos mozdulatok, melyekben felfedeztem jóga ászanákat, harcművészeti lépéseket is, forgásokat, kecses kézmozdulatokat, de az erőt is. Magával ragadott a ritmus, de akkor még elképzelhetetlen volt számomra, hogy beálljak a táncosok közé. Megdobbant a szívem, úgy éreztem, meg akarom tanulni, hogy szebb legyen a tartásom, a mozgásom. Úgy éreztem, hogy ez az a mozgásforma, ami a lelkemnek is különösen jó lesz. Bő fél évembe telt, mire a környékünkön, Veszprémben rátaláltam KrisztiNiára, azaz Gyenesei Krisztinára. Mostanra már 1,5 éve járok az óráira heti rendszerességgel, és nagyon szeretem; fejlődött a mozgáskultúrám, sokszor érzem, ahogy a mozdulatok a lelkemre is erősen hatnak. Nekem sokat jelent, hogy Kriszti szakmailag odafigyel az egyéni testi problémákra is, így nem egyszer személyre szabja a gyakorlatokat. Olvass tovább, és ismerkedj meg Te is KrisztiNiával!

Kérlek, mutatkozz be pár szóval, mit kell rólad tudni.

Kriszti: Sziasztok! Én is köszönöm a meghívást. Gyenesei Krisztina vagyok, a mozgás, a természet és a zene szerelmese.

A sport már gyerekkorodtól kezdve az életed része vagy felnőttként tudatosan építetted be az életedbe?

Kriszti: Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen a sport már pici gyermekkoromtól mindennapos része volt az életemnek. A középiskolás éveim egy költözés következtében azonban aktív sport nélkül teltek. Próbáltam rátalálni önmagamra, amiben ismét a sport segített. Igazán tudatosan a Nia megismerése után kezdtem el a mozgással foglalkozni. Aerobic edző és úszóedző képesítést szereztem. 2014-ben végeztem el a Nia fehér öves tréningjét, majd kiegészítésképpen a dinamikus jóga és a preventív gerinctréning képzéseket. Táncos mozgásformák tekintetében pedig folyamatosan képzem magam.

Hogyan találtál rá a Niára és mióta foglalkozol vele?

Kriszti: Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a Nia talált rám 2010-ben. Az interneten táncos mozgásformákat nézegetve lettem rá figyelmes. A zenével tökéletes összhangban lévő mozdulatokban megtaláltam az erőt, a dinamizmust, ugyanakkor a nőies, lágy, finom mozdulatokat is. Utánanéztem, és látva a tökéletes mozgásszakmai hátteret, elindultam a Nia útján. 2014 novemberétől tartok Nia órákat Veszprémben.

nia03.JPGMesélj egy kicsit a Niáról!

Kriszti: A Nia az Egyesült Államokból ered, a ’80-as években alakította ki egy fitneszedző házaspár, Debbie Rosas és Carlos Rosas, 9 különböző mozgásforma ötvözetéből, amelyek harmonikusan illeszkednek egymáshoz. A harcművészeti elemek segítségével, megtapasztalhatjuk a belső erőnket, a tánc segítségével finomíthatjuk, nőiesíthetjük mozdulatainkat, az egyensúly gyakorlatokkal  fejleszthetjük és ezzel segíthetjük a koncentrációs képességünket, a stabilitás megtartását a mindennapjainkban.

A mozdulatok gyakorlásával megismerheted a tested, így közelebb kerülsz önmagadhoz és egy fokozatos, gyönyörű fejlődés részese lehetsz, amely e Te saját ütemedben történik.

„Az apró mozdulatokból, idővel látványos táncelemek válnak.

Szárnyal a test, a képzelet  egy végtelen határt szab.” (Gyenesei Krisztina)

Azt tapasztalatból tudom, hogy az óráid nem szokványosak. Hogyan néz ki nálad egy edzés?

Kriszti: Minden órámnak egyedülálló fókusza van, amely biztosítja a változatosságot. Ez lehet egy testrész, de lehet egy érzet is, amelyre órán tudatosan figyelünk. A bemelegítő, ráhangoló mozdulatokat egy intenzívebb mozgás követi, az óráimat pedig, amelyek 60 percesek, mindig relaxáló nyújtással zárom.

Kiknek ajánlod ezt a mozgásformát?

Kriszti: Azoknak ajánlom, akik táncos mozgásformával szeretnének kikapcsolódni, amely átmozgatja minden porcikájukat. Alakot formálni és levezetni a mindennapi feszültséget, mindezt nagyon jó zenékre, hogy óra után újult erővel tudjanak továbblépni a mindennapokba.

Előfordul, hogy konkrét problémával keres meg valaki? Ha igen, mik a leggyakrabban előforduló problémák?

Kriszti: Igen. Főleg az alakformálásban kérik a segítségemet. A leggyakrabban előforduló problémák a mozgásszegény életmódból és a helytelen táplálkozásból fakadnak. Túlsúly, rossz testtartás, állóképesség hiánya. A mozgáson kívül nagyon nagy hangsúlyt fektetek a táplálkozásra. Közel 20 éve gyakorlom az egészséges táplálkozást, az ételallergiámnak köszönhetően, mindezt összekötöttem egy sporttáplálkozás tanácsadó végzettséggel, így táplálkozással kapcsolatosan az óráimon kívül segítem a hozzám fordulókat.

Hogyan töltődsz? Mi jelenti számodra a kikapcsolódást?

Kriszti: Számomra a mozgás maga a kikapcsolódás. A Nián kívül, ha tehetem, úszom egyet vagy irány a természet. Ha pedig úgy érzem, elég volt a mozgásból, akkor ékszereket tervezek és készítek, de ez egy másik történet. :)

Hol lehet téged megtalálni?

Kriszti: A Gyermekbolygó Magánóvoda épületében lévő tornateremben tartom az óráim.

(Veszprém, Fecske utca 10.) Külön bejárat a parkoló felől található.

Honlapom címe: www.krisztinia.hu, melyen akár online is jelentkezhet órára a kedves érdeklődő.

Facebook elérhetőségem: https://www.facebook.com/krisztinia/

 

További, testet-lelket segítő természetes ötletekért iratkozz fel a Biotitok Gyógytéka hírlevelére:

* Kötelező kitölteni
Adatvédelmi szabályzat

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

 

Megtalálsz a honlapomon: www.biotitok.hu

Kövess a Facebookon is: Biotitok Gyógytéka

Kövess a Facebookon is: Természetes egészség kismamáknak

Csatlakozz a Facebook csoportomhoz: Természetes egészség

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

Testet-lelket segítő természetgyógyászati szakmai írásokat, életvezetési tanácsokat, tippeket, recepteket olvashatsz a természetes egészséggel kapcsolatban. A blogban olvasható természetes gyógymódok nem helyettesítik az orvosi diagnózist, javaslatot. Mindenki a saját felelősségére próbálja ki a javasolt recepteket, tippeket. Az írásoknál látható képek forrása: www.pinterest.com/klivia/blog.

Kövess a Facebookon is

Díjat nyert a blogom - Liebster Award 2015

liebsteraward_feherhatter.jpg

Hírlevél - ajándék tanulmány

* Kötelező kitölteni
Az adatkezelési tájékoztatót itt olvashatod

Holisztikus állapotfelmérés

allapotfelmeresbanner.png

A termeszetesegeszseg.blog.hu-n olvasható írások a szerző szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bármilyen – akár részleges – másolásához a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges. A Természetes egészség blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a termeszetesegeszseg.blog.hu-ra történő hivatkozással lehet, kizárólag úgy, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív internetes linkkel hivatkozik a termeszetesegeszseg.blog.hu-ra.

süti beállítások módosítása