Őszi csemegék

nuts-3722218_960_720.jpgA színes ősz sok-sok, kincset érő csemegét rejteget számunkra. Az ősz csonthéjas gyümölcse, a dió sokak asztalán helyet kap, mivel változatos formában fogyasztható, illetve felhasználható; a fanyar, de finom somról is érdemes beszélni; a nyárutó-ősz klasszikusa pedig a szőlő. Fedezzük fel őket együtt! 

Diószüret

Emlékeimben még elevenen élnek nagymamám szavai, amikor látogatásunk alkalmával beszámolt a diószedésről. Elmesélte, hogy a diótörés közben szokott a régi emlékein merengeni és a dióbél egy részét mindig nekünk, az unokáinak adta. A dióval együtt benne volt az ő határtalan szeretete is abban a vászontasakban. Nem véletlen gyűjtötte ő sem ezt a csonthéjas csemegét. A dió sok A- és E-vitamint, omega-3 telítetlen zsírsavat, valamint értékes ásványi anyagokat is tartalmaz. Ezek a hatóanyagok segítik a szív- és érrendszer, az emésztés működését, de javíthatják az agyi tevékenységeket, a koncentrációt is. Napi 3-5 dióbél elfogyasztásával már sokat adtunk a szervezetünknek. A természetgyógyászat a diólevelet is szeretettel, sikerrel alkalmazza. 

A fanyar, de finom som

A húsos som (Cornus mas) régi, őshonos növényük. Tavasszal az első mézelő növények közé tartozik, virágja sok pollent és nektárt tartalmaz. A piros színű, csonthéjas, tojásdad alakú gyümölcs késő nyáron-ősszel érik; sok C-vitamint, cukrot, almasavat, pektint, illat- és festékanyagot tartalmaz. A som nyersen túlérett állapotban a legízletesebb, fogyasztható azonban aszalt gyümölcsként is.  A vállalkozó kedvűek készíthetnek belőle lekvárt, befőttet, szörpöt, de az igazán bátrak akár a pálinkával is próbálkozhatnak. 

wine-1729460_960_720_1.jpgSzínes szőlőszemek rejtett titka, a szőlőmag

Szeptemberben javában zajlik a szüret, az érett, finom szőlőszemek a puttonyba vándorolnak. Ebben az időszakban mi más lehetne aktuálisabb téma, ha nem a szőlő, pontosabban a szőlőmag.
A szőlőszemben megbúvó magocskák igen jótékony hatóanyagokat tartalmaznak: bioflavonoidokat (proantocianidokat), C-vitamint, melyek egymás hatását erősítve erőteljes antioxidáns, azaz méregtelenítő, erősítő szerepet töltenek be. A szőlőmag-kivonat meggátolja a plakkok, zsírok lerakódását az érfalakon, valamint erősíti nemcsak az artériák, hanem a hajszálerek falát is, így azok rugalmasabbakká válnak. A szőlőmag-kivonatot — melyet beszerezhetsz őrlemény, olaj, tabletta formájában — tehát különösen ajánlom érrendszeri megbetegedések esetén. 

Válogass kedved és igényed szerint az őszi csemegék között! A szervezeted biztosan meghálálja.

 

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

Megtalálsz a honlapomon: www.biotitok.hu

Kövess a Facebookon is: Biotitok Gyógytéka

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

Testet-lelket segítő természetgyógyászati szakmai írásokat, életvezetési tanácsokat, tippeket, recepteket olvashatsz a természetes egészséggel kapcsolatban. A blogban olvasható természetes gyógymódok nem helyettesítik az orvosi diagnózist, javaslatot. Mindenki a saját felelősségére próbálja ki a javasolt recepteket, tippeket. Az írásoknál látható képek forrása: www.pinterest.com/klivia/blog.

Kövess a Facebookon is

Díjat nyert a blogom - Liebster Award 2015

liebsteraward_feherhatter.jpg

Hírlevél - ajándék tanulmány

* Kötelező kitölteni
Az adatkezelési tájékoztatót itt olvashatod

Holisztikus állapotfelmérés

allapotfelmeresbanner.png

A termeszetesegeszseg.blog.hu-n olvasható írások a szerző szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bármilyen – akár részleges – másolásához a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges. A Természetes egészség blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a termeszetesegeszseg.blog.hu-ra történő hivatkozással lehet, kizárólag úgy, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív internetes linkkel hivatkozik a termeszetesegeszseg.blog.hu-ra.