6 tipp, hogyan növeld gyermeked önbizalmát

Mosolyok.jpgVekerdy Tamás gondolatait olvasgattam az iskolakezdéssel, az iskolával kapcsolatban. Mint mindig, most is nagyon sok mindenben egyetértek vele. Természetgyógyászként is és tanárként is tapasztalom, hogy a gyerekek többsége mennyire meg akar felelni a kihívásoknak, a felnőttek által támasztott elvárásoknak. Szó szerint bele tudnak feszülni, s egy darabig ez talán fel sem tűnik. Aztán előbb-utóbb megjelennek a pszichoszomatikus tünetek: hányinger, hasfájás, szédülés, izomfeszülés. Ezeket már észre kell venni, és segíteni kell a gyermeket, hogy megtanulja megfelelően kezelni a stresszhelyzeteket.

Véleményem szerint a szerető, meleg, meghitt, biztonságot nyújtó családi háttérrel némileg lehet kompenzálni az iskolában és más közösségekben tapasztalható versenyszellemet, amely nélkülöz minden humánumot. Hiányzik belőle a lélek és a „hagyom, hogy a saját ritmusában fejlődjön” szemlélet.

Mit tegyél szülőként, hogy gyermeked könnyebben élje meg a kihívásokkal teli hétköznapokat?

1. Bátorítsd pozitív töltetű szavakkal!

Használd a dicsérő, bátorító kifejezéseket. Ha a mondatban megfogalmazod azt is, hogy a gyereket miért illeti dicséret, akkor a gyermek tisztában lesz vele, például: Ügyes vagy, hogy ilyen szépen kiszínezted a képet!, Boldoggá tesz, hogy már egyedül is be tudtad kötni a cipőfűződet.

2. Adj üres perceket!

A mai világban, amikor rengeteg információ, impulzus ér mindenkit, kell biztosítani a gyermeknek olyan szabadidőt, amikor minimális mennyiségű és minél egyszerűbb játékokkal kell feltalálnia magát. Ez roppant módon fejleszti a kreativitást. Hadd alkosson a gyermek!

Ötleteim: tisztára mosott kavicsokkal zenélni, építeni; álmodozni; rajzolni; fa építőkockákkal játszani.

3. Mindig önmagához mérd a gyermeked!

Értelmetlen és önbizalom-romboló más gyerekhez hasonlítani a teljesítményét. Minden ember egyedi, így mindenkinek megvan a maga tanulási ritmusa. Miért siettetnénk ezt? Lehet, hogy az egyik gyerek hamarabb megtanul írni és olvasni, míg a másik a számolás terén mutat gyorsabb haladást. Ez így van rendjén. Viszont ha bármilyen területen önmagához képest lépést tesz előre a gyermek, azt vedd észre és bátorítsd a további lépések megtételére!

4. Fizikai mozgás

Ahhoz, hogy könnyebben koncentráljunk és jobban teljesítsünk, szükséges a fizikai igénybevétel, a mozgás. Lehet ez biciklizés, dinamikus séta, kergetőzés, cigánykerekezés, fára mászás, vagy bármi más, ami átmozgatja a testet, ezáltal frissíti a szellemet is. Ráadásul a sport, a mozgás nagyon sokat segít a stressz levezetésében. Mozogjatok együtt!

CreativeFamily.jpg

5. Beszélgess vele!

Sok gyermekkel és szülővel dolgozom együtt, és látom, hogy a gyerekek igénylik a beszélgetést. Ám azt javaslom a szülőknek, hogy ne az iskolai témákkal kezdjék a csevegést, hanem legyenek kíváncsiak a gyermek barátkozásaira, gondolataira, vágyaira. Ha így közelítünk hozzájuk, könnyebben megnyílnak, és bátrabban megosztják velünk a gondolataikat, kétségeiket, félelmeiket.

6. Nevessetek együtt!

A szívből jövő nevetés bizonyítottan gyógyító, stresszoldó hatású. Jókat lehet derülni egy-egy közös játék során, történetmesélés közben. Hagyd, hogy addig nevessetek, amíg csak jólesik!

 

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

Megtalálsz a honlapomon: www.biotitok.hu

Kövess a Facebookon is: Biotitok Gyógytéka

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

Testet-lelket segítő természetgyógyászati szakmai írásokat, életvezetési tanácsokat, tippeket, recepteket olvashatsz a természetes egészséggel kapcsolatban. A blogban olvasható természetes gyógymódok nem helyettesítik az orvosi diagnózist, javaslatot. Mindenki a saját felelősségére próbálja ki a javasolt recepteket, tippeket. Az írásoknál látható képek forrása: www.pinterest.com/klivia/blog.

Kövess a Facebookon is

Díjat nyert a blogom - Liebster Award 2015

liebsteraward_feherhatter.jpg

Hírlevél - ajándék tanulmány

* Kötelező kitölteni
Az adatkezelési tájékoztatót itt olvashatod

Holisztikus állapotfelmérés

allapotfelmeresbanner.png

A termeszetesegeszseg.blog.hu-n olvasható írások a szerző szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bármilyen – akár részleges – másolásához a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges. A Természetes egészség blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a termeszetesegeszseg.blog.hu-ra történő hivatkozással lehet, kizárólag úgy, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív internetes linkkel hivatkozik a termeszetesegeszseg.blog.hu-ra.