Készíts növényi tejet otthon, egyszerűen!

Rice milk.jpg„Amikor én még kislány voltam…” – Emlékszem, azt mondták, hogy a tej élet, erő, egészség. Mostanra ez a mondat talán megdőlni látszik, mert egyre többen tapasztalják, hogy a szervezetük nem tudja emészteni a tejet, így enyhébb esetben puffadással, telítettségérzettel küzdenek, de nagyon gyakori a hasmenés is. A tej ráadásul nyákosítja a szervezetet, így egy enyhébb megfázásból is nehezebben keveredik ki az, aki rendszeresen fogyaszt tejet.

A növényi tejekkel kiválthatjuk az állati eredetűt, így a tej okozta irritáció is szűnik a szervezetben. A megszokott kávénkat is ízesíthetjük vele, vagy akár magában is kortyolgathatjuk.

A tejmentes étrendet követők számára kitűnő alternatívát jelenthetnek a tejhelyettesítő növényi italok, pl. rizstej, kókusztej, zabtej. A növényi tejek könnyen emészthető fehérjéket és szénhidrátokat, esszenciális aminosavakat és telítetlen zsírsavakat tartalmaznak.

Tejhelyettesítő növényi italokat otthon is készíthetünk. Kedvet kaptál hozzá? Adok két receptet, melyek nem is annyira ördöngösek.

Kókusztej készítése házilag

Aki kedveli a jellegzetes édenkerti ízt, annak ajánlom a kókusztejet.

Hozzávalók:

20 dkg kókuszreszelék

1 liter tiszta víz

Ha hidegen, főzés nélkül készíted a kókusztejet, akkor kevésbé karakteres ízű italt nyersz, és kevesebb a bajlódás vele. Ehhez áztasd be a kókuszreszeléket éjszakára a vízbe, másnap pedig turmixold és szűrd le. A szűréshez használj gézkendővel bélelt szűrőt, s így kézzel jó alaposan ki tudod nyomkodni a kókuszos levet.

Ha mégis a főzésre adnád a fejed, akkor a kókuszreszeléket forrázd le felfőzött vízzel, majd forrald néhány percig. A forralás után legalább 2 órát hagyd állni, de még jobb, ha egész éjszaka pihen a kókuszos lé. Az ázás után következik a turmixolás, majd a szűrés.

Az elkészült kókusztejet érdemes 4-5 napon belül elfogyasztani, addig is tárold hűtőben.

Kókusz.jpg

Rizstej készítése házilag

Talán a rizstej a legismertebb növényi tej, az állaga krémesebb, mint a hagyományos tejé. Tartalmaz proteint, ami nagyszerű, teljes értékű fehérjeforrás (mind a 9 esszenciális aminosavat tartalmazza, melyek a fehérjék építőkövei), de található benne E- és B-vitamin, kalcium, vas, keményítő, rost, szerves só. Könnyen emészthető.

Hozzávalók:

1 kg rizs

a rizs mennyiségének 2-3-szoros mennyiségű víz

A rizst főzd lassú tűzön 2-3-szoros mennyiségű vízben. Amikor a víz fehéres, tejszerű állagú lesz, akkor öntsd le a rizsről a vizet, majd töltsd fel újra vízzel, és főzd tovább. Mindezt addig ismételd, amíg a rizsről tudsz leönteni „tejet”. Az 1 kg rizsről kb. 3 óra lehet 3-4 alkalommal leönteni tejet, így hozzávetőleg 1,5-2 liter rizstejet készíthetsz. A végén szitán nyomkodd át a rizst, még ezzel is nyersz egy kis sűrű italt.

Mindkét tej készítésekor visszamarad némi kókuszreszelék, illetve rizs. Ezt felhasználhatod például a szépségápolásban bőrradírként, pakolásként.

Olvasd el a hasonló témájú bejegyzésem is: Bolti joghurt, vagy házi joghurt?

* Kötelező kitölteni
Adatvédelmi szabályzat

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

 

Megtalálsz a honlapomon: www.biotitok.hu

Kövess a Facebookon is: Biotitok Gyógytéka

Csatlakozz a Facebook csoportomhoz: Egészséges test és lélek

 

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

Testet-lelket segítő természetgyógyászati szakmai írásokat, életvezetési tanácsokat, tippeket, recepteket olvashatsz a természetes egészséggel kapcsolatban. A blogban olvasható természetes gyógymódok nem helyettesítik az orvosi diagnózist, javaslatot. Mindenki a saját felelősségére próbálja ki a javasolt recepteket, tippeket. Az írásoknál látható képek forrása: www.pinterest.com/klivia/blog.

Kövess a Facebookon is

Díjat nyert a blogom - Liebster Award 2015

liebsteraward_feherhatter.jpg

Hírlevél - ajándék tanulmány

* Kötelező kitölteni
Az adatkezelési tájékoztatót itt olvashatod

Holisztikus állapotfelmérés

allapotfelmeresbanner.png

A termeszetesegeszseg.blog.hu-n olvasható írások a szerző szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bármilyen – akár részleges – másolásához a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges. A Természetes egészség blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a termeszetesegeszseg.blog.hu-ra történő hivatkozással lehet, kizárólag úgy, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív internetes linkkel hivatkozik a termeszetesegeszseg.blog.hu-ra.