Miért fogyassz Spirulinát?

smoothie.jpgDivatossá váltak az ún. szuperételek, amik erős antioxidáns hatásúak. Nos, akkor én is divatozom, mert egy ideje rendszeresen fogyasztom a Spirulina algát tabletta formájában. Ez az alga is a szuperételek közé sorolandó. Mesélek róla egy kicsit, hátha Te is kedvet kapsz hozzá.

Gondolom, hogy a Spirulina azért is került be a látómezőbe, mert rendkívül gazdag vitaminokban (A-, B-, C-, E-vitamin), ásványi anyagokban (vas, réz, króm, nátrium, magnézium, cink stb.) és igazi fehérjebomba. No, én pont ezek miatt kezdtem el fogyasztani.

Viszont nagyon alacsony a kalóriatartalma, keményítőt és zsírt is keveset tartalmaz. A benne található zsírok esszenciális zsírsavként vannak benne jelen, amik jót tesznek a szívünknek és az érrendszerünknek. Véleményem szerint a Spirulinára nem is terápiás szerként kellene tekinteni, hanem sokkal inkább élelmiszerként, ami szerves része a mindennapi táplálkozásunknak. Mint mindennél, ennél az algánál sem mindegy, milyen minőségűt fogyasztunk. Kutatók szerint a világ legtisztább, legjobb minőségű Spirulina algája a Hawaii‑szigeteknél lévő vizekben él. Nem véletlen esett az én választásom sem éppen az Energy cég Hawaii Spirulinájára, mert ez onnan származik.

hawaii.jpgA Spirulina alga növeli a szervezet teljesítőképességét, és terhelés után gyorsan regenerálja a testet. Ezeken kívül szépen segíti a szervezetet, hogy könnyebben adaptálódjon a változó körülményekhez.

Most pontról pontra leírom, milyen esetekben ajánlom a Spirulinát:

- segíti az emésztést, így könnyebben tartható a számunkra megfelelő testsúlyt

- javítja a bél mikroflóráját

- magas fehérjetartalma támogatja az izomzat természetes felépítését

- különösen jó választás nagy munkahelyi terhelés, stressz és megerőltető sportteljesítmény esetén

- hozzájárul a vércukorszint megfelelő szintjének stabilizálásához

- a benne lévő ásványi anyagokat, vitaminokat és tápanyagokat a szervezet könnyen és jól tudja hasznosítani

- hatékonyan támogatja a szervezet védekezőképességét

- serkenti a nyirokrendszer működését

- lassítja az öregedést és a szervezet „leépülését”

- felgyorsítja a sebek gyógyulását

- mivel sok vasat tartalmaz, ezért elősegíti a vörösvértestek képződését, emeli a hemoglobin szintet, így jótékonyan hat az oxigénszállításra; ennek köszönhetően mérsékli a fáradtságot és a kimerültséget

- hatékonyan lebontja a méreganyagokat, és azokat természetes úton választja ki a szervezetből

- nem utolsósorban pedig támogatja az agyműködést és javítja a koncentrációt is 

A végére álljanak itt a saját tapasztalataim: amióta fogyasztom a Spirulinát, azóta sok-sok energiám van, pedig elhiheted, hogy egy 8,5 hónapos örökmozgó kisfiú mellett erre valóban szükségem van; rendben működik az emésztőrendszerem, szép a bőröm, nem voltam beteg (az igazsághoz hozzátartozik, hogy szerencsére nem vagyok betegeskedő típus); jó a vérképem. 

No, mit szólsz hozzá? Lehet, hogy hamarosan Te is elmondhatsz hasonló pozitív tapasztalatokat magadról? Ha vágysz rá, akkor válaszd a Hawaii Spirulinát!

 

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

Megtalálsz a honlapomon: www.biotitok.hu

Kövess a Facebookon is: Biotitok Gyógytéka

 

 

  

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

Testet-lelket segítő természetgyógyászati szakmai írásokat, életvezetési tanácsokat, tippeket, recepteket olvashatsz a természetes egészséggel kapcsolatban. A blogban olvasható természetes gyógymódok nem helyettesítik az orvosi diagnózist, javaslatot. Mindenki a saját felelősségére próbálja ki a javasolt recepteket, tippeket. Az írásoknál látható képek forrása: www.pinterest.com/klivia/blog.

Kövess a Facebookon is

Díjat nyert a blogom - Liebster Award 2015

liebsteraward_feherhatter.jpg

Hírlevél - ajándék tanulmány

* Kötelező kitölteni
Adatvédelmi szabályzat

Holisztikus állapotfelmérés

allapotfelmeresbanner.png

A termeszetesegeszseg.blog.hu-n olvasható írások a szerző szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogi védelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). Azok bármilyen – akár részleges – másolásához a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges. A Természetes egészség blogról cikkeket, információkat átvenni csak a forrásra, a termeszetesegeszseg.blog.hu-ra történő hivatkozással lehet, kizárólag úgy, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, és egyértelműen, aktív internetes linkkel hivatkozik a termeszetesegeszseg.blog.hu-ra.